Analýza ziskovosti projektu

Analýza ziskovosti projektu

online marketingtvorba e-shopůtvorba webů


V uspěchaném období dnešní společnosti i mě kontaktují individuální osoby, které mají nápad na zajímavý projekt. Tito klienti však často zapomínají na základní analýzy, které jsou pro projekt zásadní. Jednou z těchto analýz je i ziskovost projektu.

Analýza ziskovosti projektu

Analýza ziskovosti projektu je jedna z nejsložitějších analýz. Vzhledem k tomu, že se jen těžko odhaduje, jak úspěšný start bude nový projekt mít.

U projektů, které jsou zaběhlé, se standardně postupuje podle tří kroků:

  • identifikace provozních nákladů,
  • alokace provozních nákladů na marketingové entity,
  • příprava výkazu zisků a ztrát.

U připravovaných a začínajících projektů je velmi těžké předpovídat úspěšnost objednávek, poptávek nebo obecně řečeno zásah do černého. Pro správný odhad je možné vycházet z předběžných informací o trhu, ve kterém chcete svůj projekt realizovat.

Tyto trhy rozdělujeme na:

  • potenciální trh,
  • dostupný trh,
  • cílový trh.

Analýza ziskovosti projektu